NOWOCZESNE I EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIAMI
Zapewniamy pełen zakres usług związanych z zarządzaniem i administrowaniem nieruchomością. Gwarantujemy fachową obsługę wspólnot mieszkaniowych oraz nieruchomości należących do prywatnych właścicieli. W ramach zarządzania wykonujemy w szczególności niżej opisane czynności zwykłego zarządu zapewniające właściwą eksploatację zasobów oraz ich utrzymanie w należytym stanie technicznym oraz czynności podnoszące wartość rynkową nieruchomości.
Czynności związane z obsługą Wspólnoty Mieszkaniowej i jej członków
- Organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej – wystąpienie o nadanie nr NIP, Regon, założenie konta bankowego, przygotowanie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał;
- Protokolarne przejęcie nieruchomości i dokumentacji;
- Weryfikowanie stanu formalnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali;
- Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych
przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane
bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- Negocjowanie najkorzystniejszych warunków ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
- Przygotowywanie, zwołanie i prowadzenie zebrań właścicieli nieruchomości,
- Reprezentacja wspólnoty przed organami administracji samorządowej,
- Sporządzanie sprawozdawczości statystycznej,
- Wizytacje nieruchomości;
- Stałą współpracę z właścicielami oraz zarządem nieruchomości;
- Udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali
poprzez telefon, e-mail oraz w uzgodnionych terminach podczas
dyżurów na terenie nieruchomości (do ustalenia podczas negocjacji);
- Comiesięczne raportowanie na temat kondycji finansowej i spraw w realizacji;
- Przechowywanie, zabezpieczenie i archiwizowanie dokumentów dotyczącej nieruchomości wspólnej;
- Dbanie o podniesienie wartości nieruchomości wspólnej poprzez poszukiwanie przychodów z wynajmu ewentualnie sprzedaży (zgodnie z przepisami obowiązującego prawa).
Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową Wspólnoty Mieszkaniowej
- Prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo – finansowych) i korekt tych planów;
- Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;
- Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
- Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
- Przygotowywanie comiesięcznych informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- Analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali i pożytków oraz innych przychodów z nieruchomości;
- Windykacja przedsądowa i sądowa;
- Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów odbywałyby się w ustalonych odstępach czasu) , funduszu remontowego;
- Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
- Przygotowywanie i realizacja przelewów, obsługa rachunku bankowego;
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej
- Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości w sposób prawem przewidziany,
- Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów
nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie
z wymaganiami prawa budowlanego;
- Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej , wody, gazu , odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
- Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości
pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli
lokali;
- Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
- Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
- Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- Prowadzenie bieżącej ewidencji zgłoszeń konserwacyjnych oraz ich realizacja;
- Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Zlecanie remontów na podstawie uchwał, umów, kontrola powykonawcza;
- Pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości;
Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań
- Ustalanie i wprowadzanie procedur operacyjnych zgodnych z celami Właścicieli Nieruchomości;
- Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji działania dostawców usług dla nieruchomości;
- Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych;
- Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź
usługi związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w
zakresie;
- Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej;
- Egzekwowanie uprawnień właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi
na części wspólne nieruchomości oraz innych zobowiązań dotyczących
części wspólnych nieruchomości;
Deklarujemy i zapewniamy ścisłą współpracę z Zarządem Wspólnoty i właścicielami, realizację podjętych uchwał oraz pełną kontrolę właścicieli nad finansami i gospodarką Wspólnoty.
Współpraca z naszą firmą polega przede wszystkim na:
- Dyspozycyjności administratora;
- Stałym kontakcie i wymianie informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą przez e-mail, strony www firmy, telefon;
- Monitorowaniu wydatków Wspólnoty za pomocą oddzielnego rachunku bankowego z wydzielonym subkontem dla funduszu remontowego;
- Okresowych spotkaniach z Zarządem dotyczących spraw bieżących z możliwością składania Zarządowi Wspólnoty w określonych terminach sprawozdań z wykonywanych czynności;
- Działaniach w celu powiększenia pożytków Wspólnoty, szczególnie z tytułu wynajmowania części nieruchomości wspólnej i reklam;
- Wykonywaniu czynności i obowiązków przekraczających zwykły zarząd nieruchomością i innych usług, które będą konieczne do wykonania zlecenia Zarządu i wykonania planów Wspólnoty w oparciu o pisemne uzgodnienia i pełnomocnictwa Zarządu Wspólnoty.
Nasze wynagrodzenie za zarządzanie nieruchomościami ustalane jest każdorazowo w drodze indywidualnych negocjacji po przedstawieniu wstępnej oferty. Ostateczna cena zależna jest od wielu czynników, w tym od wielkości nieruchomości, liczby lokali, stopnia zaawansowania technicznego i wyposażenia w różnego rodzaju instalacje i urządzenia, sytuacji prawnej oraz oczekiwań samych właścicieli.
Zapewniamy, że nasze ceny nie są wyższe niż średnie stawki w Częstochowie za tego rodzaju usługi.
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty i do kontaktu z naszym biurem w celu uzyskania szczegółowych informacji.